02 Bloemengeur, knetterbrommers en heel veel mensen...

13 september 2019 - Kuta, Indonesië

Vrijdag 13-09-2019

De heerlijke geur van Frangipani (of Kemboja), de herrie van knetterende claxonnerende  brommers, prikkelende etensgeuren en heel veel mensen. Dat is Kuta, ongeveer de bekendste en daarmee meest populaire badplaats in het zuiden van Bali. Het is er druk, heel druk. Mensen in weinig verhullende jurkjes, hemdjes en korte broeken slenteren over straat of genieten van veel alcohol in een van de vele open disco's of cafe's in het centrum. De muziek schalt over deze massa en ik kan me niet voorstellen dat dit plaatje accordeert met het geloof van de plaatselijke bevolking die grotendeels Hindoestaans is. Maar afin, daar hoef ik me niet druk om te maken...

Vanochtend om een uur of elf (pl.t) kwam ik hier aan. Het is niet zo mijn ding, zo'n badplaats. Ik wist van Kuta dat het ongeveer zo was maar het ligt een half uur rijden van de vlieghaven en dat zou na ruim veertien uur vliegen (plus nog twee uur in de trein en drie uur wachten op Schiphol) welkom zijn. Maar niet geklaagd, hoor... Voor een nachtje is het prima!!

Er is kennelijk geen o.v. op Bali maar ik heb een groepstransfer gevonden waarmee ik morgen naar Ubud rijd. Ook erg toeristisch maar wel anders en leuker. Wat minder 'goedkoop''. Ubud heb ik al eerder bezocht en het was er goed toeven. Dus ik ben benieuwd. Van daar wil ik naar het oosten maar daarover later wel meer.

Straks heb ik in een leuke eettent heerlijk gegeten met een koud flesje Bintang erbij. Genieten was dat!

Nou dat was mijn eerste dag. Lekker op tijd naar bed want vannacht heb ik gereisd en amper geslapen... Truste!

1. Maarten:
    13 september 2019
    Leuk, je eerste verhaal. Veel plezier morgen. En voor vannacht alvast fijne nachtrust gewenst. Hopelijk lig je niet boven een disco...
  2. Joke:
    13 september 2019
    Leuke foto's Tien . Veel plezier en kijk uit . ( Ik blijf toch je bezorgde grote zus , ik vind het nog al wat om in je eentje aan zoiets te beginnen )
  3. Tineke zoekt het avontuur:
    20 september 2019
    Tja, Joke, je bent niet de enige die dat heeft gezegd. Vertrouw maar op mijn gezonde verstand en reiservaring. En het kan altijd fout gaan, maar daar ga ik niet van uit... Groetekus van je sussie
  4. Frans Suijs:
    13 september 2019
    Leuk en herkenbaar eerste verhaal. Toch mooi Bali, daar ontmoette Jobs en ik Tanja en Richard Biemans toevallig op kerstavond ergens op straat in Ubud.
  5. Toos de Goede:
    13 september 2019
    Tineke...Gelukkig ken je de omgeving van Bali van je vorige reis! Maar t blijft altijd uitkijken nooit is iets, tzelfde...Je bordje is met lekkers gevuld, n verademing na je vliegtuig-eten! Geniet van Ubud en wat er zoal te beleven is bij de kunstenaars maar hoop wel dat je van n goede nachtrust hebt genoten in Kuta.
  6. Tineke zoekt het avontuur:
    13 september 2019
    Wat leuk, al die reacties!! Ik doe dit voor het eerst en ik vind het nu al heel leuk! Bedankt en de groetekus.
  7. José van Erp:
    13 september 2019
    Gezellig om zo te lezen hoe het met je gaat en wat je zoal meemaakt onderweg.
    Geniet van het mooie en wat rustigere gedeelte van Bali!
    Tot lees's 😁
  8. Ineke:
    13 september 2019
    Fijn dat je op Bali bent aangekomen. Altijd een hele onderneming zo'n reis ja. Lekker chillen en morgen n Ubud ook mooie plaats om rond te kijken. Geniet ervan. Ik geniet van je mooie verhaal en foto's. Grtjs Ineke en Jozef
  9. Jose van Nunen:
    Hoi Tineke.
    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Ik zie op de foto veel brommers. Misschien iets om morgen mee verder te gaan?
    Groetjes José.
  10. Theo Looijmans:
    13 september 2019
    Hoi Tineke, fijn om te lezen en goed dat je je daar meteen in het volle leven hebt kunnen storten. Waar de nederpopband The Bintangs hun naam vandaan hebben is nu ook geen geheim meer. ;) Geniet ervan! Groetjes, T.
  11. Liesbeth:
    13 september 2019
    Je bent van start gegaan, Tineke! Lange reis erop zitten al: goed slapen wens ik je toe! De eerste foto's en verslag zijn leuk.. In de periode 20/9 tot 4/10 zijn we op Samos en volgen je dan niet. Hartelijke groet.
  12. Ine:
    13 september 2019
    Hoi Tineke, wat leuk om je te mogen volgen! Geniet van je reis en slaap lekker. Groetjes.
  13. Angelique:
    Hoi Tineke, Fijn dat de reis goed is gegaan
    Veel plezier, en suc6 met je volgende trip. Gr uit Gemert
  14. Sientje:
    14 september 2019
    Wat leuk om mee te lezen! Zijn we er allemaal toch een beetje bij. Geniet ervan daar! Goede reis nog.
  15. Ton Bekkers:
    Hallo Tineke
    Leuk om je verhaal te lezen.
  16. John en Reina:
    14 september 2019
    Hoi Tineke, donderdagochtend heb ik veel aan je gedacht. Volgens mij voelde het voor jou even als loslaten, maar eenmaal aan boord van het vliegtuig zal het vast anders zijn gaan voelen. Wij zijn in 2006 ook op Bali geweest (o.a. Ubud) en we verbleven daar in een prachtig hotel in Nusa Dua. Helaas waren we er maar een paar dagen waarvan we ook één hebben doorgebracht aan het strand. Dat zuidelijke puntje hebben we gezien, maar er is vast véél meer te zien. En ja het eten is genieten op zich. Heel veel plezier verder daar op Bali. We kijken uit naar je volgende bericht.
  17. Cobie Nuijens:
    14 september 2019
    Hallo Tineke ,wat een leuk verslag van je eerste dagen ,fijn om zo mee te mogen genieten,pas goed op jezelf,grtjs Cobie
  18. Maja Pennings-Vogels:
    16 september 2019
    Hoi Tineke,
    Fijn dat je goed bent aangekomen in Bali, leuk om je te volgen. Succes.