Mijn eerste dag...

9 oktober 2023 - Kuta, Indonesië

Hallo lieve luitjes,

Hier is het dan… mijn eerste echte blogverhaal sinds ik in Indonesië ben.

Nou eigenlijk valt er nog niet zoveel te vertellen want er is nog niet veel gebeurd. Na een lange reis van 25 uur (gerekend vanaf mijn vertrek thuis) kwam ik aan in mijn eerste hotel in Kuta. Een plek dichtbij het vliegveld die ik om die reden had gekozen. Ondanks de slaappillen die ik bij de huisarts met veel moeite had losgepeuterd, (een voor de heen- en een voor de terugweg.. Als dát al verslavend is…) heb ik in het vliegtuig amper een oog dicht gedaan. Maar in het hotel had ik gelukkig een lange heerlijke nacht. Om 11.00 uur heb ik het strand opgezocht. Voor een rasechte waterman trekt dat toch altijd…

Er was van alles te zien: Veel jongeren in zwarte kleding deden verwoede pogingen om in zee op hun surfplank te blijven staan, maar ik zag wel dat dit kunstje moeilijker is dan je denkt…  De golven waren ook best wel pittig…

Ook veel verkopers die ventten met ijs, houtsnijwerk en armbandjes. Je kent dat wel.

Terwijl ik hierna wachtte op mijn lekkere lunchsoepje heb ik vijf nachten geboekt in Ubud. (mijn verzoek ‘not to spicy please’ werd erg letterlijke genomen door de kok zodat ik voor het goedgevulde maar flauwe soepje toch maar wat peper en zout heb gevraagd).

Ik ben twee keer eerder in Ubud geweest en heb daarvan mooie close-up-foto’s van de apen in Monkey Forest. Ze noemen Ubud vaak een kunstenaarsplaats maar dat is zeker niet overal met een grote K…. Verder is het een leuke stad. Vandaar vijf nachten…

Ik heb kunnen regelen dat Billy, mijn chauffeur van gisterenavond, mij morgen naar Ubud brengt, en dat doet ie op mijn verzoek via drie bezienswaardigheden die ik graag wil zien. (hij doet ook dagtrips voor toeristen). Ik ben dus waarschijnlijk morgen de hele dag onder de pannen, beloofde hij. Daarover morgen vast meer…

Daarna ben ik in het hotel het zwembad ingedoken. Het water was warm maar de douche vooraf was heerlijk koud.

Ik raakte aan de praat met een vrouw aan het zwembad, Irene. Ze was al lang oma maar met haar weelderige bos geblondeerde lange krullen was ze niet het prototype van een grandma. Ze was erg aardig en we hadden een leuk gesprek. Ook wisselden we onze beroepen uit. Zij was ook met pensioen maar werkte momenteel nog steeds als toiletjuffrouw. Ook had ze jarenlang patat verkocht en was ook manager geweest bij Yab Yum (voor wie het niet kent: Yab Yum is het beroemdste bordeel van de wereld, leert google me zojuist). Ik kende het wel, maar wist niet dat het internationaal zo bekend was…

(Daardoor was ze natuurlijk erg vertrouwd geraakt met het effect van de push-up-bikini die ze droeg, bedacht ik).

Afin, ze had nooit ‘plat’ gehoeven, zoals ze het noemde, maar had altijd veel meer verdiend dan ‘de meisjes’. Die gingen na enkele dagen vaak ook al aan de coke en dan bleef van die goede verdiensten niet zoveel over…

Later kwam er een docente MBO bijzitten. Irene en zij kenden elkaar al, begreep ik. We kletsten nog wat door over Irene’s bijzondere beroep (Ze had 53 verschillende banen gehad) en ze had als alleenstaande moeder altijd goed de kost verdiend. Goed zo Irene!

We gaan morgen toevallig alle drie naar Ubud. Misschien treffen we elkaar daar nog wel.

Hierna heb ik een bordje lekkere nasi goreng gegeten en nu zit ik achter mijn laptop voor mijn verhaaltje aan jullie.

Het is hier zeven uur later dan in NL, dus… voor vanavond allemaal lekker slapen en tot schrijfs!

Groetekus Tineke

Maandag 9 okt. 2023

1. Joke:
    9 oktober 2023
    Nou , dat was al heel wat Tien , leuk die gesprekjes met die anderen . Slaap lekker en vooral goed en veel . Doei
  2. Tineke zoekt het avontuur:
    👍🥰
  3. Marloes:
    9 oktober 2023
    Mooi eerste verhaal, leuk om te lezen, ik zie het zo voor me 😊enjoy
  4. Fabienne:
    Leuk die eerste ontmoeting met Irene? Apart verhaal ook. En fijn dat je veilig bent aangekomen 🫠
  5. Frans Suijs:
    9 oktober 2023
    Leuk je verhaal te horen. In Ubud kwamen wij kertsmis 1991 Tanja en Richard Biemans tegen. Geniet van dat mooie Bali. We blijven we je volgen. Jobs en Frans
  6. Tineke zoekt het avontuur:
    13 oktober 2023
    Ja, dat heb je wel eens verteld. Leuke herinnering voor jullie. Leuke mensen ook!!
    Leuk dat jullie me volgen. (al doen jullie dat eigenlijk al een groot deel van mijn leven...). Bijzonder toch!

liefs Tineke
  7. Inge:
    Leuk begin van je reis tineke!! Enjoy 😊 X inge
  8. Paul:
    Goed begin, Tineke ! Veel plezier morgen ! Ik lees het morgen weer....
  9. Tineke zoekt het avontuur:
    Dank je Paul!!
    Wordt zeker vervolgd!
  10. Maja Pennings-Vogels:
    10 oktober 2023
    Fijn dat je goed bent geland, Leuk verhaal met Irene. Slaap lekker en goede reis morgen.
    Groetjes Ad en Maja
  11. Tineke zoekt het avontuur:
    13 oktober 2023
    Dank je Ad en Maja. Wordt vervolgd!
  12. Henk Peters:
    Hoi Tineke,
    Dank voor je eerste verslag!!! Heerlijk om weer wat sfeertekeningen van "mijn" lievelingseiland te mogen lezen! Ik ben, geloof ik, wel 14 keer op Bali geweest, dus mag die term wel gebruiken.
    En dan ben je nu nog alleen maar in Kuta, het Benidorm van Bali, en ga je al die andere mooie dingen nog tegemoet.
    Lekker om met een betrouwbare privé-sopir Bali te verkennen.
    (Vergeet niet in Ubud om een fietstocht door de sawa's te maken! Da's zo mooi, maar wandelend is ook te gek!)
    Sampai jumpah!
    Henk.
  13. Tineke zoekt het avontuur:
    13 oktober 2023
    Dank Henk voor je bericht. Leuk zo'n enthousiasteling! Ik ga mijn best doen en je zult nog veel van me horen, hoop ik.
    groetjes Tineke
  14. Marga Bogers:
    10 oktober 2023
    Hoi Tineke, leuk weer je eerste verslag te lezen. Heerlijk in Ubud, afgelopen februari zijn wij er ook nog geweest. Van alles te doen en te bekijken.
    Op naar het volgende verhaal.
    Groeten.
  15. Tineke zoekt het avontuur:
    16 oktober 2023
    Dank je Marga. Leuk dst je me volgt! De groetekus.