17 Toch naar Sydney

17 november 2019 - Sydney, Australië

17-11-2019

Ja, het is gelukt! Met veel dank voor jullie opbeurende berichtjes!!

Na mijn blog over de gigantische bosbranden, vooral in de regio waar ik zat, was ik bang dat ik niet verder zou kunnen. Gelukkig was het op de dag van mijn bus-trip net wat koeler en wat rustiger met de branden (twee dagen later brandde het weer hevig!’). De highway was weer toegankelijk en mijn geboekte busreis ging door. Dus zat ik na een avond en nacht in de bus ´s ochtends heerlijk in Sydney. Mijn kamer was nog niet klaar op dit vroege uur dus heb ik maar gelijk een trein naar de andere kant van het water gepakt en ben ik over de brug teruggelopen. Zo heb je een fantastisch uitzicht op het Opera House. Later tijdens een tour door de buitenwijken van de stad zag ik ´m weer van een andere hoek. Zeer fotogeniek gebouw, zeker op die plek aan de rivier! Een dag later heb ik een rondleiding door het gebouw geboekt. Prachtig! Op de foto´s kun je goed zien welk een schitterend uitzicht je hebt vanaf de foyers. Let ook op het paarse tapijt. Echt jaren zeventig…. (binnenkort gaat het eruit!)

Ik heb in Sydney ook nog enkele musea bezocht. Dat deed ik ook al in Brisbane en ook daar viel me al op, dat ze hele collecties zowat tegen elkaar hangen. In een land met zoveel ruimte…. (zie foto) In Nederland krijgt één schilderij vaak juist een halve wand. Of zelfs een héle… Dat hangt dan doorgaans van de aankoopprijs af.

Ook ben ik in de Blue Mountains geweest. Een heel bekend gebergte, zo´n twee uur reizen van Sydney, met The Three Sisters als toeristische uitschieter. Mooi was het zeker, maar ik kreeg hier wel bevestigd dat Noorwegen, Zuid Frankrijk en Zwitserland, om maar wat te noemen, ook zeer goed met mooi gebergte bedeeld zijn. Verder weg is zeker niet altijd mooier…

Ik heb er ook in een zeer hoge skyway (foto), een railway (met 55 graden de ‘stijlste van de wereld’ volgens de folder) en een hele hoge kabelbaan, alle drie over de Blue Mountains, gezeten. Dat was erg leuk. Vet, zeg maar…

Vóór Sydney was ik in Coffs Harbour en dáárvoor in Brisbane. Ook daar zag ik hele mooie dingen zoals een prachtige Botanische tuin, waar bijna aan elke boom een hertshoorn hing als een soort parasiet. Soms enorm groot (zie foto). Heel apart. In Brisbane en zeker in Sydney is erg veel hoogbouw. Soms lijkt het wel wat op New York. Wolkenkrabbers, oude geveltjes ertussenin en veel parken. Prachtige parken.

Morgenavond ga ik door naar Melbourne waar ik een dag later de Great Ocean Road ga bekijken. Die is prachtig, zeggen ze.

En…. Aan alles komt een end. Ik heb een geweldig mooie reis gehad. Het was heel mooi maar het is ook mooi geweest… Ik kom naar Gemert!

Vrijdag vlieg ik vanuit Melbourne naar Quatar en van daaruit naar Amsterdam. Daar word ik zaterdagmiddag opgehaald door mijn kinderen voor een etentje.

Wie benieuwd is naar mijn belevenissen, is op zondagmiddag (24 nov) van harte welkom. Ik woon op Nieuwstraat 70 (Deur zit rechts van de Takko).

Lieve groetekus

Tineke

(misschien volgt er nog een laatste blog, misschien ook niet…. )

1. Wilma:
    17 november 2019
    Heerlijk! Fijn dat t gaat zoals t gaat! Top!
    En wat een mooie foto’s weer!
    Veel plezier nog en een hele goede terugreis!
    Liefs, Wilma
  2. Tineke zoekt het avontuur:
    17 november 2019
    Dank je wel lieverd. Tot gauw wirrus!
  3. Wilma:
    Yes!
  4. Annemarie:
    17 november 2019
    Aan alles komt een eind, maar de herinneringen blijven. Dat is het mooie aan reizen.
    Goede terugreis!
    Lieve groetjes Annemarie
  5. Tineke zoekt het avontuur:
    17 november 2019
    Dank je wel Annemarie. Tot gauw wirrus op de rippetiessie…
  6. Toos de Goede:
    17 november 2019
    Geniet van die laatste week van je zo magnifieke reis en 'The Great Ocean Road' schijnt inderdaad 'n prachtige rit te zijn en mooie afsluiting (volgens mij zoon.)
    We zullen dan wel zien of dit je laatste blog is, maar dan alvast 'n zeer voorspoedige terugreis en heerlijk weerzien met je kinderen... en zullen jullie allen blij zijn met de hereniging.
    2½ maand is toch ook mooi geweest en je zult hier nog vaak aan terugdenken... En wat heb je niet allemaal beleeft en meegemaakt!
    Pracht herinneringen!
    En maak er ook 'n prachtige herinnering van in vorm van album met dagboek. En dat neem ook veel tijd in beslag... die je nu ook hebt!
    Dank dat ik heb mogen meegenieten van jouw avonturen en mooie foto's... gaf mij de stellige overtuiging, er zelf toch ook nog heen te proberen te gaan.
    Lieve groetjes Toos.
  7. Ineke:
    18 november 2019
    Wow wat heb je een mooie reis Tineke! Zo fijn dat je toch nog naar Sydney kon! Maar lekker weer naar huis is ook wel aantrekkelijk weer denk ik voor je. Zie je weer gauw dan en kletsen we weer bij. Groetjes, Ineke.
  8. John en Reina:
    Hoi Tineke,

Meid, wat zie jij fantastische dingen. Maar ook zo'n busreis is op zich een hele belevenis. Geniet deze week nog van wat je nog gaat zien en meemaken. John en ik wensen jou op voorhand nog veel plezier, een heel goede reis en een hartelijk weerzien met je kinderen. Zondag 24 november zullen we je niet bezoeken (onze kleindochter wordt 12), daarna zijn we een paar dagen naar Zwitserland maar daarna horen we graag jouw verhalen (dat kan ook zeker bij ons thuis onder het genot van een lekker glaasje of zo. Lieve groeten
  9. Tineke zoekt het avontuur:
    Gaan we doen. Gezellig!
  10. Jose:
    18 november 2019
    Mooi verhaal weer Tineke.
    Steeds leuk om te lezen. Je hebt een vlotte verteltrant.
    En wat een mooie beelden.
    We horen van je als je terug bent of eerder nog.
    Goede voortzetting nog.
  11. Tineke zoekt het avontuur:
    19 november 2019
    Dank je wel Jose. Tot gauw wirrus!
  12. Sientje:
    18 november 2019
    Wat een prachtige herinneringen heb je gemaakt! Ik ga je verhalen missen. Zo was ik toch een beetje op vakantie. Hele goede reis en tot in het gemertse.
  13. Tineke zoekt het avontuur:
    19 november 2019
    Klopt. Het was heel bijzonder om te doen. Ik heb heel veel gezien en beleefd.
    Tot gauw wirrus!
  14. Maja Pennings-Vogels:
    19 november 2019
    Inderdaad Tineke, wat een prachtige verhalen en mooie foto's.
    Dank voor het meereizen en een hele goede terugreis.
    Maja
  15. Nelly van Oijen:
    20 november 2019
    Tineke een goede afsluiting gewenst van een lang begeerde wens...een reis door Australië. Geniet nog van je laatste reisdagen en een goede terugreis .
    Tot in Gemert. Groetjes Nelly