05 Ananassoep en een wilde boottocht

20 september 2019 - Senggigi, Indonesië

Heel veel heb ik niet te vertellen....

Dat ik inmiddels drie dagen in Padangbai, een klein vissersplaatsje in het oosten ben geweest, is voor jullie immers niet zo interessant. Dat daar de zee zo wild tegen de rotsen klotste, dat het prachtige foto's opleverde, is wel heel mooi, maar dat gebeurt op veel plekken in de wereld...Dat er bij die stranden overal grote hopen met afval, waaronder veel plastic, liggen, tja dat wisten jullie ook al. Je wordt er wel triest van! Dat ik in Padangbai een heerlijk ananassoepje (met ook wat kokos erin, voor mij onbekend en heel lekker!!)  heb gegeten, tja, daarvan loopt er alleen maar water in je mond..., Dat ik sinds vandaag op Lombok zit na een vrij wilde tocht met de ´fastboat´ die inderdaad verdomde fast was, (het hotste en knotste en we zaten met zo'n dik honderd man binnen op een kluitje. Toch liep het zeewater langs de ramen zo over mijn stoel en niet alleen bij mij), ach, dat is ook niet zo spectaculair. De mooie zonsondergang van vanavond dan? Die heb je waarschijnlijk zelf ook al vaak gezien.

Ach, dan laat ik het hier maar bij. Maar je hebt niet voor niks mijn blog geopend want ik heb een aantal hele mooie foto's voor je!

Tot gauw wirrus,

lieve groetekus

Tineke

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sientje:
    20 september 2019
    Je had instagram moeten beginnen met je leuke stukjes!
  2. Tineke zoekt het avontuur:
    20 september 2019
    Ach, dit blijft lekker onder ons... Wel zo fijn, vind ik. Met meer dan zestig volgers heb ik publiek genoeg, vind ik...
  3. Tineke zoekt het avontuur:
    20 september 2019
    Maar wel heel leuk dat je dat zegt!! Alles goed met de meiden?
  4. Sientje:
    20 september 2019
    Haha snap het helemaal. Hier alles goed behalve de berg jaloezie!
  5. Tineke zoekt het avontuur:
    20 september 2019
    😂😂😂😂😂 Tja efkus wachten tot die luiertijd voorbij is, ze allemaal de waterpokken hebben gehad, ze kunnen fietsen (zonder zijwieltjes!), ze hun zwemdiploma hebben, de muziekschool of de scouting met succes hebben doorlopen, ze hun tienertijd hebben afgesloten met de eerste liefdes en bijbehorende verdrietjes, ze hun eerste baantje bij de kassa of vulploeg hebben volbracht, ze hun eerste studiekeuze verprutsen, ze op weg naar volwassenheid leren hoe na het vallen weer op te staan, hoe ze straks volwassen en goed gelukt door het leven gaan..., en dan ben jij met pensioen. Dan mag jij weer. Als je geluk hebt nog steeds samen met Jos!! Groetekuzzzzzzz
  6. Marga Bogers:
    HA Tineke,
    Ik was al een beetje ongerust!!!😊
    Een paar dagen niets gehoord.
    Maar gelukkig je schrijft weer, en wat leuk.
    Het is heerlijk om je verhalen te kezen en de prachtige foto's te bekijken. Genieten dat doe jij en je laat ons ook meegenieten.
    Geniet ze en tot een volgende keer.
    Lieve groetjes, Marga👍👍
  7. Tineke zoekt het avontuur:
    20 september 2019
    Don’t worry. Still alive and kicking. Leuk je reactie. Groetekus.
  8. Ineke:
    20 september 2019
    Ha Tineke fijn om je verhaal weer te lezen. Mooi stukje Bali ook daar met die leuke houten vissersbootjes. Lekker naar de zee kijken via jouw mooie foto's. Heel lang geleden ook daar geweest. Jammer wel de vervuiling met plastic. Lekker chillen en van de zee genieten en natuurlijk van de heerlijke indonesische keuken. Tot lezenzz knuf😁
  9. Peter Ronkes Agerbeek:
    Leuk 10us!
    Blijven genieten, hè!
  10. Maarten:
    20 september 2019
    De foto van de man die een kind op zijn rug draagt vind ik het mooiste. Zeker met die laag staande zon.
  11. Nelly van Oijen:
    20 september 2019
    Wat een prachtige foto's zijn het weer maar wat nog meer bijzonder is.....over niets kun je nog een leuk verhaal schrijven. Je neemt me toch mee in je beeldspraak. Heb het fijn daar.😙😙😑
  12. Joke:
    Leuke foto's Tien
  13. Toos de Goede:
    20 september 2019
    Tineke, wat goed dat je je pre-Australische reis, om je tropisch aan te passen en echt in vakantie-stemming te komen, op verschillende Indonesische eilanden doorbrengt!
    Ja die rotsen als golfbrekers, hebben we niet in Nederland. Je weet de leuke plaatsen daar wel op te zoeken en laat ons met je kiekjes heerlijk meegenieten.. dankiedank!
    Houdoeoeee en verheug me nu al op je vogende meeleeft-blog en geniet genietgeniet ... Toos.
  14. Paul Swinkels:
    20 september 2019
    mooie pics weer tineke, kijk er iedere keer weer naar uit, naar je pics en verhalen.....
  15. Ine:
    21 september 2019
    Hoi Tineke, geweldig leuk je zo te volgen. Maar je hebt gisteren een geweldige SoundSquad gemist in Gimmert. Toch blijf ik gezond jaloers op je fantastische reiservaringen. Geniet ze!!!
  16. Marja& Bram:
    21 september 2019
    Heel herkenbaar en vergelijkbaar met onze overtocht van Bali naar Gilli Trawangan. Geniet er maar van na de boottocht.
  17. Tineke zoekt het avontuur:
    25 september 2019
    Bedankt voor jullie reactie. Toevallig zeg. Dat is waarschijnlijk dan ‘dezelfde’ boot want die van ons ging ook eerst langs de Gili-eilanden voordat ie in Lombok aanlegde. Leuk dat jullie dezelfde tocht hebben gedaan. Groetjes.
  18. Maja Pennings-Vogels:
    22 september 2019
    Hoi Tineke,

Leuk om weer iets van je te horen. Zeer mooie foto's.
    Groetjes vanuit een warm Gemert.
  19. Wilma:
    22 september 2019
    Ha die Tien,
    Die ananassoep met cocos.....dat lijkt me wel wat.
    Zo, ik heb je gevonden en de tijd, top!